עמיחי שיקלי: "פסקת ההתגברות זה נושא מורכב; אין מטה קסם"

אסתי פלד No Comments on עמיחי שיקלי: "פסקת ההתגברות זה נושא מורכב; אין מטה קסם"

חה"כ הנבחר עמיחי שיקלי בריאיון ל'קול חי': "יש המון פופוליזם בשיח על פסקת ההתגברות. אנשים חושבים שאפשר לפתור את הבעיה במטה קסם, האמת שזה הרבה יותר מורכב. יש בפסקת ההתגברות היבטים בעייתיים. אי אפשר לעשות את הדבר הזה כלאחר יד"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ הנבחר עמיחי שיקלי (הליכוד), שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית, והתייחס להתבטאותו השנויה במחלוקת של חה"כ סמוטריץ' אודות מעורבות השב"כ כביכול ברצח רבין. "אני חושב שיש מקום לביקורת על השב"כ, אבל מכאן ועד להאשים אותם שהם עודדו את הרוצח לעשות את המעשה, מה שאין לנו שום מידע כזה – אני חושב שזה צעד אחד רחוק מידי, וגם אני לא בטוח שיום הזיכרון לרבין הוא המקום המתאים לבירור הזה. ליתר דבריו דווקא כן התחברתי", הבהיר.

לאחר מכן הוא התייחס לתוצאות הבחירות: "מה שמשמח זה שהשלמנו פה מאבק של המחנה הלאומי ומי שהפנה עורף לבוחרים נותן את הדין, אבל ברמה החברית זה גם עצוב. היו מהאנשים האלה ציפיות להיות בחוד החנית של ההנהגה אבל אנחנו רואים שלשקר אין רגליים. זו הייתה ממשלת שקר ורמיה, מעשה שאין לו אח ורע".

שיקלי הוסיף: "כל הפלונטר הזה נובע מאותו חרם כל כך לא ברור על נתניהו והליכוד ומייצר מבנה מאוד מוגבל לתמרון במערכת הפוליטית. הציבור הבין את זה ובחר 64 מנדטים לגוש הימין. עכשיו חובת ההוכחה עלינו".

על המאבקים בתוך הליכוד, אמר: "אני חושב שזה בשוליים, אין כאן תופעה רחבה. לדעתי מי שעושה את זה גורם לעצמו נזק".

ביחס לפסקת ההתגברות, אמר שיקלי: "יש המון פופוליזם בשיח על פסקת ההתגברות. אנשים חושבים שאפשר לפתור את הבעיה במטה קסם, האמת שזה הרבה יותר מורכב מהרבה פרטים אפורים שמצריכים ידע עמוק בנושא הזה. למדתי את זה עם אנשי מקצוע מומחים, יש בפסקת ההתגברות היבטים בעייתיים, קודם כל אתה מסמיך את בג"ץ הלכה למעשה לפסול חוקים, מה שאין לו כיום במפורש. לדעתי אהרון ברק עצמו תמך בפסקת התגברות. אי אפשר לעשות את הדבר הזה כלאחר יד".

לדבריו "השינויים היותר חשובים כרגע זה פיצול פקיד היועמ"ש, שינוי הרכב בחירת שופטים, שינוי חוק יסוד השפיטה ועוד".



0 תגובות